Roladki Schabowe z Porem (*SERIA FIT*)

Roladki Schabowe z Porem (*SERIA FIT*)

Faszerowane porem i serem Mozzarella roladki schabowe to moja kolejna propozycja na szybki i smaczny obiad w wersji Fit. Roladki przygotowywane i podawane są w wersji sauté.  Ponieważ nie są panierowane i wykorzystana jest do ich przygotowania bardzo niewielka ilość tłuszczu są dość nisko kaloryczne a jednocześnie pyszne. Polecam gorąco.

Danie zakwalifikowanie do kategorii – obiad

Kaloryczność potrawy (jedna porcja – 244 g): 293 kcal
W tym: Białka 23.39 g | Tłuszcze 13.65  g | Węglowodany 4.16 g (w tym cukry 2.12 g)
Kalorie policzone na podstawie jednostkowych składników podanych w przepisie.

Składniki:
(na 4 porcje)

- ok 600 g schabu bez kości
- 280 g pora (biała jego część)
- 1½ łyżki oliwy z oliwek
- 80 g sera mini Mozzarella (ok. 12 kulek – po 3 kulki na jedną roladkę)
- sól, pieprz, papryka słodka



Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzać do 180°C.

Schab podzielić na cztery kotlety i rozbić tłuczkiem na ok ½ cm placki. Oprószyć z obu stron solą, pieprzem i słodką papryką. Odstawić na bok.

Pora oczyścić i pokroić w cienkie półksiężyce. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i wrzucić do niej pokrojonego pora. Dusić całość przez ok 5 min od czasu do czasu mieszając, aby por się nie przypalił.

Kuleczki sera mozzarella pokroić na mniejsze części.

Uduszonego pora i ser układać na kotletach, następnie zwinąć kotlety w małe roladki i zawinąć nitką, aby podczas pieczenia się nie rozwinęły. Gotowe roladki ułożyć w naczyniu żaroodpornym i wstawić do nagrzanego piekarnika. Całość piec przez ok 30 min. Po upieczeniu delikatnie usunąć nici z każdej roladki.

Podawać na ciepło z ulubionymi dodatkami: kaszą, ryżem lub ziemniakami oraz surówką.



Smacznego.


Komentarze

Popularne posty